Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Autoškola a já...

Ano tak už i já se pohybuju po silnicích coby účastnice silničního provozu. Zatím ještě v roli autoškolačky, ale postupně mířím do finiše a chystám se přeřadit na stupeň řidič.

 

Já a auta. No to je trošku komplikovaný vztah. Auta , hlavně ty pěkné a drahé mám samozřejmě ráda a líbí se mi velice. Navíc taťka je rozený autíčkář a když jsem chtěla hrát nějaké hry na jeho počítači, tak místo The Sims jsem mohla pařit maximálně závody aut Need for Speed. Ale do řidičáku jsem se moc nehrnula.

Říkala jsem si, že jednou si řidičák určitě udělám, ale není kam spěchat, žejo. Nicméně jak jsem dokončila střední školu v Brně a začala studovat vysokou v Olomouci, ukázalo se, že je nezbytné abych se mezi oběma městy občas dokázala pohybovat rychleji, než to zvládnou vlaky, či autobusy.

K mému štěstí jsem našla autoškolu, kde má táta známého instruktora, který mi slíbil, že na mě teda bude hodný, takže ihned jsme si domluvili všechny jízdy a termíny hodin teorie. Autoškolu jsem začala navštěvovat od poloviny listopadu, kdy jsem chodila na pár hodin do učebny. Od prosince jsem začala chodit na jízdy.

 První jízdy byly zvláštní, měla jsem před tím obrovský respekt. I když jsem řízení párkrát zkoušela s taťkou u babičky na vesnici a přibližně jsem věděla, co kdy mám dělat, byla jsem i tak pekelně nervózní, že mi to vůbec nepůjde.

Samozřejmě první jízdy byly totální katastrofa! Bylo pro mě dost těžké soustředit se na řízení, vnímat okolí, značky a hlídat lidi, kam jdou, aby vám náhodou nevběhli do silnice a vůbec udržet auto, aby jelo rovně na rovince a nejelo rovně v zatáčkách.

 Na každou jízdu jsem chodila vynervovaná, protože instruktor se občas uměl pěkně rozčílit a nebál se křičet, byť teda slíbil, že nebude. Oblíbená hláška byla, že mu ničím auto. No jako kdybych to snad dělala naschvál, že? Jednou jsem dokonce byla tak naštvaná, že jsem mu po celou dobu jízdy odpovídala jen “hm”. Tohle byla jediná jízda, kdy jsem toho měla plný kecky a chtěla jsem domů.  

Ale jakmile jsem měla polovinu jízd za sebou, vše se začalo pomaličku lepšit a už jsem nad tím řízením ani nepřemýšlela. Člověk se vše naučí tak, že už to dělá automaticky. Dokonce jsem začínala i poznávat, kdy motor začal řvát a bylo potřeba přeřadit. A to jsem si na začátku jízd říkala, že tohle jako holka nikdy nepoznám.

Obrovský problém pro mě ale i nadále je parkování. Hlavně couváním. Prostě auto si vždy dělá úplně to, co samo chce. Můj osobní dojem je, že by se prostě parkování mělo více trénovat. Náš instruktor říká, že parkování se věnuje určitý počet hodin a ty už máme vyčerpány a jestli mám potřebu, ať si zaplatím kondiční jízdy. To teda řeším tak, že otravuji kamaráda, který má moc sympatickou starší Audinku a ještě sympatičtější trpělivost. Tak doufám, že je to fakt na dobré cestě.

Teď v dubnu teda jdu na zkoušky, tak mi držte palce! :-)

Autor: Markéta Bořilová | středa 22.3.2023 8:19 | karma článku: 16,83 | přečteno: 424x
  • Další články autora

Markéta Bořilová

V čem je nejlepší chodit spát? Za mě vytahané tričko i "na Adama"!

V posteli trávíme doopravdy hodně času. Průměrný spánek každého člověka je denně okolo 8 hodin a to není za měsíc a celkově za rok zrovna málo. Často si kladeš otázku, těsně před spaním, co do peřin na sebe?

29.12.2023 v 17:30 | Karma: 8,99 | Přečteno: 4706x | Osobní

Markéta Bořilová

Jsem asi těhotná... Jak to poznám a co mám teď dělat?

Skoro každé těhotenství má své příznaky, na které by sis měla dát pozor a také bys je měla umět včas rozeznat. Samozřejmě, že nejdůležitější z toho všeho je prevence tudíž je nejlepší řešit dříve než nastanou.

18.12.2023 v 11:15 | Karma: 8,39 | Přečteno: 275x | Ona

Markéta Bořilová

Deset věcí, co se holkám líbí a klukům ne!

My holky občas máme hodně divný vkus na to, jak se oblékat (a jinak vizuálně vylepšovat). Nám se to třeba zdá super, v zrcadle to vydadá fájn, ale kluci už tak odvaření nejsou. Prostě věci, co my rády a pro kluky je to asexuální

8.12.2023 v 17:30 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1138x | Ona

Markéta Bořilová

Jak (ne)ovlivňuje podprsenka růst prsou

Hodně holek má tu zkušenost, že jim často někdo říká pár mýtů o spodním prádle – zejména o podprsenkách. Jeden z těch naprosto nejpoužívanějších je fáma, že podprsenka brzdí růst dekoltu. Není to ale vůbec pravda.

1.11.2023 v 10:53 | Karma: 15,06 | Přečteno: 8641x

Markéta Bořilová

Jak mám odmítnout kluka?

Většinou se píšou články, ve kterých se radí, jak zaujmout kluka, který se ti líbí. Já jsem ale známá rebelka, takže tady píšu o úplně opačném problému. A sice když chce se mnou nějaký kluk chodit, ale já z nějakého důvodu nechci.

25.10.2023 v 9:38 | Karma: 15,00 | Přečteno: 672x | Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1140x
Markéta Bořilová, alias Brněnskábloncka. Devatenáctiletá studentka ekonomie z Brna, ale studující v Olomouci. Baví mě cestování, sport, tanec, móda a trochu i politika a dění okolo mě. Docela mě to chytlo na kurzu kreativního psaní a tak zkouším pisálkovat tady. :-)

Mrkněte i na můj Instagram jako @brnenskabloncka

https://instagram.com/brnenskabloncka/

Seznam rubrik